®
Home - Advertise - About - E-mail

 Daily Online News - Independent daily Newspaper  Add URL | Link to us

 Flights to Kurdistan

 Ekurd.net RSS Feed News Archive Today in the History  

Download

 Kurdish Music Box



IKB Travel & Tours Ltd. Youshouldtravel.com
Direct Flights from London to Sulaimaniyah, Kurdistan-Iraq

 


 

Custom Search over 70,000 pages on Ekurd.net

 

 Denmark: Kurdish TV station ‘backer’ given ultimatum

 News
  Kurd Net does not take credit for and is not responsible for the content of news information on this page

 


Denmark: Kurdish TV station ‘backer’ given ultimatum  3.6.2010  

Share |




June 3, 2010

COPENHAGEN, Denmark,— Civil Affairs Agency takes action against a culture foundation’s alleged illegal funding of a local Kurdish television station

Mounting evidence that Copenhagen-based ROJ-TV has received financing from a foundation with close ties to the Kurdistan Workers’ Party (PKK) has led to the Civil Affairs Agency giving the organisation a two-week deadline to provide sufficient documentation regarding its funding.

According to Berlingske Tidende newspaper, ROJ-TV has been allowed to keep up to 118 million kroner of illegal funding since 2004 – much of which has come from the Kurdish Culture Foundation.                     

Copenhagen-based Kurdish television station ROJ-TV
The PKK is considered a 'terrorist' organization by Ankara, U.S., the PKK continues to be on the blacklist list in EU despite court ruling which overturned a decision to place the Kurdish rebel group PKK and its political wing on the European Union's terror list.

Since 1984 the PKK took up arms for self-rule in the mainly Kurdish southeast of Turkey [Turkey-Kurdistan] which has claimed around 45,000 lives of Turkish soldiers and Kurdish PKK guerrillas.

The PKK demanded Turkey's recognition of the Kurds' identity in its constitution and of their language as a native language along with Turkish in the country's Kurdish areas, the party also demanded an end to ethnic discrimination in Turkish laws and constitution against Kurds, ranting them full political freedoms.

The CAA has reportedly also asked the crown prosecutor to consider whether there is enough evidence to initiate a criminal investigation against the foundation.

According to the CAA, the foundation has failed to produce legally-required documentation proving that certain sums received by ROJ-TV were intended for distribution. In the agency’s instant ultimatum, two payments in particular are referenced: a 209,676 kroner sum in 2007 and another for 101,349 kroner in 2008.

ROJ-TV has been in the media spotlight of late after Berlingske Tidende published numerous photos of its leadership liaising with PKK leaders at secret military camps. Since leaving his job as head of the station,
www.ekurd.netManouchehr Zonoozi has also admitted there are close ties between ROJ-TV and the PKK.

The CAA has actually been investigating donations from the culture foundation to the television station since 1998. The agency twice threatened to fine the station after investigations – once in 2004 and again in 2008 – but no sanctions were ever imposed.
 

Copyright, respective author or news agency, The Copenhagen Post, cphpos dk | Agencies   

Top

  Kurd Net does not take credit for and is not responsible for the content of news information on this page

 
 

Copyright © 1998-2014 Kurd Net® . All rights reserved. Ekurd.net
All documents and images on this website are copyrighted and may not be used without the express
permission of the copyright holder.