®
Home - Advertise - About - E-mail

 Daily Online News - Independent daily Newspaper  Add URL | Link to us

 Flights to Kurdistan

 Ekurd.net RSS Feed News Archive Today in the History  

Download

 Kurdish Music Box



IKB Travel & Tours Ltd. Youshouldtravel.com
Direct Flights from London to Sulaimaniyah, Kurdistan-Iraq

 


 

Custom Search over 70,000 pages on Ekurd.net

 

 Iraq Kurdish Islamic party sues Bas weekly newspaper and Kurdish singer

 News    
  Kurd Net does not take credit for and is not responsible for the content of news information on this page

 


Iraq Kurdish Islamic party sues Bas weekly newspaper and Kurdish singer  30.11.2010  
By Saman Basharati





November 30, 2010

ERBIL-Hewlêr, Kurdistan region 'Iraq', — Over a document that says a Kurdish Islamic party has been funded by an Iraqi Sunni Islamic party, a Kurdish newspaper is sued for 2 billion Iraqi Dinars (IDs), (almost $1600,000).

Muhammed Hawdiany, lawyer of the Secretary General of the Kurdistan Islamic Union (KIU), Salahaddin Buhaddin, said that he had filed a lawsuit against Bas weekly newspaper over a story that says KIU received US$ 350 thousand from the Iraqi Islamic Party led by Tariq Hashimi, former vice-president of Iraq.

“Because Bas newspaper published libel against the General Secretary, we have filed a lawsuit against its editor-in-chief,” said Hawdiany. “The documents it published were fake and far from the truth.”
          

Salahaddin Buhaddin, Secretary General of the Kurdistan Islamic Union, sues a newspaper and a singer.
The editor-in-chief of Bas, Barham Ahmed, defended the authenticity of his documents and expressed readiness to go before justice.

“Our document is genuine. As a journalistic ethic, we tried to talk to two political bureau members of the KIU,
www.ekurd.netbut none of them was ready to make any comment,” said Ahmed.

Ahmed added that if the Islamic party failed to win the court case, then his newspaper would sue the party for the defamation of their journal.

In addition, the manager of Speda Television station, a channel owned by the KIU, has filed another lawsuit against a modern female Kurdish singer for “mistakenly” including the name of the channel in the acknowledgment list of a video clip.

Loka Zahir, the singer, apologized for what she described as “a mistake.” But Bukhari Jamil, the manager of the television, says that an apology is not enough insisting that he sues Zahir for a billion IDs (approximately 800,000).

Iraq’s Kurdish parties including the ruling and opposition Islamic ones have often sued Kurdish newspapers and magazines over publishing critical and disparaging stories.

The lawsuits sometimes demanded billions of Iraqi dinars; something which is in violation with Kurdistan’s Press Law whose maximum fine is 50 million IDs.
 

Copyright, respective author or news agency, rudaw.net  

Top

  Kurd Net does not take credit for and is not responsible for the content of news information on this page

 
 

Copyright © 1998-2014 Kurd Net® . All rights reserved. Ekurd.net
All documents and images on this website are copyrighted and may not be used without the express
permission of the copyright holder.